21 June 2008

Turkse avond...

Ik schrijf vrijdagmiddag 20 juni 2008.
Wij maakten ons op voor de wedstrijd Kroatië - Turkije die die avond zou plaatsvinden om 20:48 uur.
We waren het eten aan het bereiden en rond een uur of half zeven merkte mijn 16-jarige zoon op dat Turkije al aan het spelen was.
Ik ontkende dit want, zo vertelde ik, de wedstrijd zou om kwart voor negen aanvangen.
Een jongen van 16 geeft niet gauw op en hij zette dus de televisie aan. En jawel. De wedstrijd was al een half uur bezig.
Niet gehinderd door enige diepgaande kennis van dit soort toernooien namen wij even later plaats rond de televisie met het bord op schoot.
Het was een saaie wedstrijd met een heel spannende ontknoping.
Wat ik persoonlijk erg vreemd vond was dat de Turken tegen Tjechië speelden i.p.v. de aangekondigde Kroaten...
Enfin. Onze Turken scoorden en wij gilden of het Oranje was die een doelpunt maakte.
Op het moment dat onze schreeuw wegstierf bleef het opvallend stil in de buurt.
Zelfs onze uit Turkije afkomstige buren waren stil.
Er viel geen enkel kwartje...
Mijn dochter werd tijdens de wedstrijd opgehaald door twee vrienden.
Zij belde kort na haar vertrek op.
"Hé pap! Jullie zitten naar de herhaling van de vorige wedstrijd te kijken...!".
De aanwezigen keken elkaar aan en lachten schaapachtig.
De tv ging uit en de dagelijkse bezigheden werden even hervat.
Iedereen bereidde zich voor op de wedstrijd die komen zou.
Kwart voor negen: Turkije - Kroatië...

No comments: