17 March 2012

Een zaterdagochtend in maart.

Ik sta in de keuken en maak een snel ontbijtje klaar voor onderweg.
Zo direct eerst lekker wandelen met de hond.
Tijdens het smeren van mijn cracker luister ik naar de geluiden van boven.
Meidengeluiden. Gisteren is mijn dochter gearriveerd om het weekend in het ouderlijk huis door te brengen.
We zijn inmiddels wel een beetje gewend aan haar afwezigheid sinds zij vertelde dat ze ging studeren in Tilburg.
Pff! Dat was wel even wennen hoor. Voor haarzelf natuurlijk maar ook voor ons.
Met name mijn vrouw heeft er moeite mee gehad om het huis te delen met enkel mannen.
Vader en zoon praten immers op een geheel ander niveau dan de moeder!
Vanochtend luister ik vanuit de keuken en geniet van het harde praten van dochterlief.
Het is duidelijk merkbaar dat ze gewend is aan debatteren in het studentenhuis.
Tussendoor hoor ik de vrolijke stem van mijn vrouw.
Zij geniet hoorbaar van de aanwezigheid en het hindert haar niet dat ze de badkamer moet delen.
Een zaterdag in maart. Een speciale dag. Een beetje door de lente en een beetje door mijn dochter.
Even weer een moment als vanouds.
Gewoon genieten.

No comments: