10 November 2006

1 voor 12..

Het is natuurlijk nooit te laat om ergens mee te beginnen. Wat voorbeelden om over na te denken... Een beter milieu begint immers bij jou!

1] Een paar weken terug zat ik ’s avonds op een terrasje in Amsterdam. Beetje fris… “Gelukkig” kon ik buiten blijven zitten dankzij de terrasverwarmers!
2] De winter staat weer voor de deur. Winkels hebben de deuren uitnodigent open staan terwijl de airco warmte naar buiten blaast. Zomers vice versa…
3] Dan heb ik het nog niet eens over de overbodig verlichte etalages (zelfs ’s nachts!). Op dit gebied kunnen we eigenlijk een voorbeeld nemen aan de middenstanders van buitenlandse komaf. Zij plaatsen een houten uithangbord voor de winkel met de naam er op. Geen gezicht in mijn simpele westerse geest. Echter geen (overbodige) verlichting. That’s it!
4] Sinds ik er door mijn zoon Nick op gewezen ben dat het eigenlijk heel onnodig is om kauwgum op de straat te gooien doe ik dit dus niet meer.
Motto: Begin gewoon bij jezelf en laat je niet gek maken.

Wat doe jij ter verbetering van jouw leefomgeving?

No comments: