19 November 2013

Ons Flevoziekenhuis...

MRI-scan...
Oktober 2013 werd ik gebeld door de afdeling neurologie van het plaatselijke hospitaal.
Ik zou conform afspraak een uitnodiging krijgen voor een tweede MRI scan. (Vorig jaar had men een cyste ontdekt tijdens een hersenscan).
De dame stelde een aantal vragen over eventueel aanwezig ijzerwerk en elektrische apparatuur in mijn lichaam.
Ik beantwoordde de vragen en al voordat ik een afspraak had gemaakt voor de MRI werd er een afspraak gemaakt om de uitslag van de MRIscan te bespreken.
Knap dat ze dat zo in kunnen plannen...
Ik noteerde de 29-ste.
Enkele dagen later werd ik wederom gebeld door het ziekenhuis.
"Dag meneer, U staat op de lijst voor een hersenscan en ik wilde met u een vragenlijst doornemen...".
Ik onderbrak haar en vroeg of dit over eventueel aanwezig ijzerwerk en elektrische apparatuur in mijn lichaam ging.
Ze antwoordde bevestigend.
Voordat ze verder kon gaan vertelde ik haar dat deze lijst reeds verwerkt was.
"Oh, sorry, is er dan al een afspraak gemaakt?".
"Euh ja, op de 29-ste..."; antwoordde ik.
Aangezien deze afspraak niet bekend was bij haar maakten we een nieuwe afspraak.
30 oktober. Een dag of 14 later ging mijn telefoon.
Het Flevoziekenhuis.
"Goedemorgen met die en die van de afdeling neurologie.
U staat op de lijst voor een MRI scan en ik verzoek u om een labformulier op te halen bij ons en dan wat bloed te laten prikken."
"Euh... okee? Maar waarvoor wordt er dan bloed afgenomen?"; vroeg ik.
Vorige keer namelijk werd dit niet gedaan."De EFGR waarden.
Het is een controle op de nierfunctie...
"Ik was niet overtuigd van het nut maar ik sprak af dat ik die zelfde dag nog naar het laboratorium zou komen.
Om het niet te vergeten maakte ik een afspraak in mijn telefoon en ging ik weer verder aan het werk.

So far so good...
Een uurtje of twee later ging de telefoon.
"Goedemiddag, u spreekt met die en die van de afdeling neurologie. Het kan zijn dat er iets bij u is ingesproken over een bloedafname... ".
Ik antwoordde dat dit niet kon zijn omdat ik geen voicemail heb ingesteld.
"Oh, u staat namelijk op de lijst voor een MRI scan en ik verzoek u om een labformulier op te halen bij ons en dan wat bloed te laten prikken...".
Ik onderbrak haar beleefd en sprak mijn zorg uit.
"Ik moet eerlijk zeggen dat ik behoorlijk nerveus word. Ik begin erg tegen het onderzoek op te zien.
Wat gaat er nu precies gebeuren. Wat gaat er gescand worden?"; vroeg ik.
"Euh..., de grandula nogwat of zo..."
"Maar...,"; ging ik voort...
"hoe kan het nu zijn dat ik voor alle afspraken 2 keer gebeld word? Dat moet toch anders kunnen?"
Ik kreeg iets van een excuus te horen en we namen afscheid.
Tegen sluitingstijd meldde ik mij bij de balie.
Ik noemde mijn naam en geboortedatum en met een zenuwachtig lachje van 2 dames kreeg ik het gereedliggende formulier overhandigd.
Ik zei niets meer...
De boodschap leek duidelijk.

No comments: