26 November 2013

Welke overeenkomsten hebben Roberta Flack, Rihanna en Stromae?

Opvallend!

Welke overeenkomsten hebben Roberta Flack, Rihanna en Stromae?

Roberta.
In 1983 stonden Roberta Flack en Peabo Bryson in de Nederlandse hitlijsten met het nummer "Tonight".
Een mooi duet maar Wat mij opviel was dat het woord 'tonight' veelvuldig voor kwam. (14 keer).
Het nummer stond mij al gauw tegen.

Rihanna.
Rihanna verbeterde dit record in 2012 met het nummer "Diamonds".
Of ik nu thuis zat of in de auto. Mijn vingers telden automatisch mee.
Ik telde 38 keer het woord 'Diamonds'. Pfff...

Stromae.
Momenteel hebben we de formatie Stromae. (2013).
Zij bezetten al enige tijd de 'Charts' met het nummer "Formidable".
Heb jij enig idee hoevaak het woord 'Formidable' voor komt in dit nummer?
Een nieuw record?

Ken jij nog meer nummers die de afgelopen deccennia te gast zijn geweest in onze hitlijsten en waarbij de herhaling van de titel je jeuk bezorgde?

Nee, laten we het wel eerlijk houden. Het nummer van de
Rotterdam Termination Source - "Poing" (1992)
telt niet mee.

No comments: